flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Конституційний Суд України пояснив, що слід розуміти під постановою судді

06 квітня 2015, 15:15

Конституційний Суд України пояснив, що слід розуміти під словосполученням „постанова судді у справі про адміністративне правопорушення“, яке міститься в частині другій статті 294 Кодексу про адміністративні правопорушення. Зокрема, дасть відповідь на питання чи його зміст поширюється на будь-які постанови судді у справі про адміністративне право-порушення.

 

Відповідне рішення у справі за конституційним зверненням громадянина Третяка Андрія В`ячеславовича щодо офіційного тлумачення положень ч.2 ст. 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення у взаємозв`язку з положеннями пункту 8 частини третьої статті 129 Конституції України було оприлюднено КСУ 6 квітня.

    Як пояснили "ЗіБ" у КСУ, Суд визначив, що положення частини другої статті 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо оскарження в апеляційному порядку постанови судді у справі про адміністративне правопорушення в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що в апеляційному порядку може бути оскаржена лише та постанова судді у справі про адміністративне правопорушення, ухвалення якої передба-чене частиною першою статті 284 цього кодексу, а саме: про накладення адміністративного стягнення, про застосування заходів впливу, встановлених у статті 241  цього кодексу, про закриття справи.

   Вирішуючи поставлене питання, КСУ відзначив, що визначення видів постанов судді, про які йдеться у частині другій статті 294 Кодексу, в аспекті поставленого питання стосовно оскарження їх в апеляційному порядку необхідно здійснювати у взаємозв’язку з положеннями частини першої статті 284 і частини другої статті 287 Кодексу.

   Згідно з частиною першою статті 284 КоАП орган (посадова особа) ухвалює одну з таких постанов: про накладення адміністративного стягнення;  про застосування заходів впливу, передбачених статтею 241 цього кодексу; про закриття справи. Вказаний перелік видів постанов, якими завершується розгляд справи про адміністративне правопорушення по суті, є вичерпним.

       Визначальною для встановлення видів постанов судді, що можуть бути оскаржені в інстанційному судовому порядку, є частина друга статті 287 Кодексу, в якій зазначено, що постанова районного, районного у місті, міського чи міськрайонногосуду (судді) про накла-дення адміністративного стягнення може бути оскаржена в порядку, передбаченому цим кодексом. Процедура перегляду постанови судді у справі про адміністративне правопорушення в апеляційному порядку регулюється положеннями статті 294 глави 24 „Оскарження постанови по справі про адміністративні правопорушення“ розділу IV Кодексу.

     Порядок виконання постанови про накладення адміністративного стягнення регламен-тується положеннями іншого розділу Кодексу, а саме розділом V „Виконання постанов про накладення адміністративних стягнень“. Вони не перебувають у безпосередньому зв’язку з положеннями глави 24 розділу IV  Кодексу, якими унормовується порядок оскарження постанови судді у справі про адміністративне правопорушення, ухваленої по суті.